人気ブログランキング | 話題のタグを見る
かわいかった頃... ~ Tabi's babyhood
今日はNothing specialな日。だからという訳じゃないけど、このへんでTabiの赤ちゃんの時の写真でもご覧入れましょう!
I had nothing special today for my diary, so maybe it's good timing to show you phoptos of Tabi I took when he was a baby.


かわいかった頃... ~ Tabi\'s  babyhood_d0021298_505620.jpg
懐かしい写真です。Tabiと兄弟たち。2年少し前の2月、郊外のブリーダーを回り、3軒目にしてようやくお目当てのチワワの子供たちに出会いました。(左端がうちの子です。)
They're his brothers and a sister.
I called on breeders in a suburb, and finally, found my favorite chihuahuas at the 3rd one. (the first from the left is Tabi)



この時、彼らはまだ生後1ヶ月。抱き上げると、両手のひらにすっぽりおさまり、私の指に力いっぱいしゃぶりついてきます。その愛らしさに一目で心を奪われて、中でも一番活発に動ていた、黒い子犬をもらうことに決めました。
They were still 1 month old. So little that I could lap them with my palms. They tried to suck on my fingers, so sweet! I fell in love immediately,and chose the liveliest black one as my son at last.
かわいかった頃... ~ Tabi\'s  babyhood_d0021298_5171786.jpg



生後2ヶ月のとき我が家にやってきたTabi。この時、耳をピンと立たせるためのテープが内側に貼ってあり、あまりに痒がるので剥がしてやったのを覚えてます。だけど1ヵ月後、耳、自力で立てましたよ。負けず嫌いなんですよね~、昔から(笑)。
It's 2 month-old Tabi soon after he came to our house. His ears were fixed inside with tape by the breeder, but he didn't like it with an itch, so we removed it. After a month, he raised his ears on his own . Very proud!
かわいかった頃... ~ Tabi\'s  babyhood_d0021298_551012.jpg


あれからほとんどの時間を一緒に過ごしてきた私たち。多少扱いにくい性格ではありますが、今やTabi無しには考えられない、プラハでの生活。NOBUに言わせると、最近ますます私に似てきたらしい@@ ついにはブログまで作ってしまった親ばかな私です~。
We've kept company ever since then, almost all day long. I can't imagine the life without him any more. Nobu says, Tabi is getting like me more and more. Well, he's right! I have to confess I'm a fond mum!


それにしてもこの子達、今頃どうしてるのかしら。帰国するまでに一度は、Tabiのママと兄弟たちを訪ねて、再開させてやれたらいいな~と思ってはいるのですけど...。
Hopefully, they all have happy lives and we'll meet them before we leave Prague some day...
by tabirin2000 | 2005-06-03 05:21 | About Tabi
<< Tabiの休日~レトナで遊ぶ♪... 老人ホームでの写真展  >>