ごめんね。Tabi......(English is below)
私たちにとって、決して忘れられないエピソードがあります。

d0021298_58542.jpg

2年前。プラハに越してきて間もなく、私の父が病気で他界したのです。

夜中に日本から連絡を受け、Nobuが即座にインターネットで予約をしてくれ、運良く翌朝の飛行機のチケットをとることができました。







d0021298_592263.jpg

しかし、問題は、うちにきたばかりの、生後3ヶ月のTabiのことでした。

その頃はまだ、気軽にわんこを預けたり預かったりする友人も、kennelも知らなくて、父の急死で呆然としている私に代わり、Nobuが近所に越してきたばかりの同僚の奥さんに頼み、時々うちに来て様子を見てくれるよう、お世話をお願いしてくれました。

取り合えず、寂しくないようテレビ、電気をつけっぱなしにしたまま、Tabiを置いて日本に飛び立ちました。



父の葬儀も無事に終わり、Nobuだけ先にとんぼ返りでプラハに戻りました。その時のTabiの様子がこの写真です。


d0021298_510737.jpg

ショックでした。げっそりやせ、そのころ悩まされていたアレルギーも悪化して顔の毛がごっそり抜けていました。

彼の同僚の奥さんは日に何度か様子を見に来てくれ、遊んでくれたりもしたそうですが、食事をほとんど取らず、下痢を繰り返していたそうです.....。

父の葬儀の後しばらく家族とともに過ごし、一足遅れてプラハに戻った私を迎えてくれたTabiの表情が今でも目に焼きついて離れません。

寂しかったんだね...。悲しかったんだね...。
捨てられたって思ったのかな??


まだほんの赤ちゃんだったTabi。せっかく我が家にやってきた直後の出来事でした。
仕方ないことだったとはいえ、今でもごめんね....の気持ちでいっぱいです。

どんなにやんちゃで悪い子ちゃんでも、この時のことを思い出すと、ぎゅっと抱きしめたくなってしまいます。

二度と寂しい思いはさせないからね.....って、改めて胸に誓う、私たちなのです...。


There is an unforgettable episode about Tabi....

It's when my dad passed away suddenly soon after I moved to Pargue about 2 years ago.

We knew the sad news at midnight here.
Nobu arranged for our flight on the internet promptly, and we could get seats for a flight next morning.

But, the problem was how to take care of Tabi while we were away, only 3 month-old puppy!
It was so sudden at midnight that we couldn't find any kennel or pet-sitter.

Fortunately, Nobu found his colleague's wife and ask her to come to our place sometimes to mind him.
(We were not familiar yet enough to be able to ask her to keep him at her place. )
Anyway, we left Tabi alone, keeping TV and light on in the room, and set out early in the morning.

After the funeral of my dad, Nobu was back to Prague on ahead.
The 3rd photo was taken by him just after he met tabi again.

I was shocked to see it. Tabi was thinnner, and his fur on his face shed due to his allergy getting worse. Also looked so sad.
According to the lady, tabi hardly ate, but always had diarrhea, although she sometimes came to mind him and played with him.

You were sad? Unhappy?
You thought you might have been abandoned?

I'll never forget his look when I saw him again...

And we swore, we never leave him behind,
never make him unhappy, again.

'.....no matter how you are naughty. Don't worry, Tabi, OK?
[PR]
by tabirin2000 | 2005-06-26 05:27 | About Tabi
<< 良妻週間  (Good wif... Art Art......in... >>